صادرات ریالی متهم اصلی رکود
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، کارشناسان بازار طی بررسی های صورت گرفته به اتفاق متهم اصلی رکود بازار داخلی کاهش ارزش پول ملی و کاهش توان خرید مردم را نرخ صادراتی میلگرد آجدار به نرخ فروش ریال داخلی می دانند.

همانطور که میدانیم افزایش یا کاهش مقطعی قیمت آهن آلات در بازار فعلی، تاثیری در روند کلی تقاضای مصرفی و واقعی بازار داخلی نخواهد داشت و نمی تواند به عنوان درمان دائمی برای تولیدکنندگان ما تجویز شود. مشکل اصلی در حال حاضر اُفت شدید تقاضای مصرفی داخلی است که سبب اصلی آن راکد شدن معاملات مسکن و ملک می باشد و دلیل این موضوع را هم می بایست در ۳ الی ۴ برابر شدن نرخ ملک و مسکن در مراکزی شهری و البته نرخ رشد بیشتر در شهرهای حاشیه‌ای تنها طی یکی دو سال اخیر جستجو نمود.

علت افزایش فزاینده مسکن و ملک هم بطور مشخص کاهش ارزش پول ملی و گرانی آهن آلات موجود در بازار طی همین بازه زمانی دیده می شود.

برخی از فعالان بازار بدون توجه به این روند سامان دهی با نگاه به منافع صنفی، الزام به بازگشت ارز حاصل از صادرات را به "موانع صادراتی" تعبیر می کنند. حال اینکه تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه آمریکا تا حدودی کشور را وادار به صادرات ارزان فروشی محصول نهایی یا فروش ریالی کرده است.

واقعیت جامعه در حال حاضر این است که  توان خرید ملک یا مسکن در این نرخ تورم برای جمع کثیری از اقشار ضعیف و حتی متوسط جامعه به شدت کاسته شده و بدیهی است که معاملات این حوزه تا مدت ها متوقف بماند؛ از این رو تخمین برخی کارشناسان بنابر آنچه در جراید آمده حداقل ۵ سال می باشد. این روزها تقریبا در اکثر بازارهای کالایی شاهد وضعیت این چنینی و کسادی شدید که گاها به تعطیلی کسب و کارها هم می انجامد هستیم؛ واقعیت موجود بر کوچک شدن سفره اکثریت مردم به سبب ۳ الی ۴ برابری شدن نرخ ارز یا در واقع کاهش ارزش پول رسمی تنها طی ۲ سال اخیر و در مقابل روند منفی درآمد متاثر از رکود می باشد.





:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: